Ga naar de inhoud

Stap 1 van 53

1%

Je hebt de mogelijkheid om te kiezen uit zes thema’s. Kies welke thema’s voor jou actueel zijn. Bij het invullen bestaat de mogelijkheid dat je een vraag tegenkomt, waar niet exact jouw antwoord bij staat. Kies in dat geval het antwoord wat jouw situatie het dichtst benadert.

Kies je thema('s)(Vereist)

Schoolkwaliteit: Ontdek de stappen om gestructureerd te kunnen werken aan schoolkwaliteit.

In hoeverre heb ik zicht op schoolontwikkeling – en hoe staat het ervoor met de kwaliteitszorg?

Hoe houd je zicht op schoolkwaliteit?(Vereist)
Hoe maken jullie het schoolplan?(Vereist)
Hoe werk je als school/bestuur met jaarplannen?(Vereist)
Hoe maak je een analyse van toetsreslutaten?(Vereist)
In hoeverre heb je zicht op de mogelijkheden van Ultimview?(Vereist)
Hoe rapporteer je over schoolkwaliteit?(Vereist)
In hoeverre heb je de benodigde kennis om schoolresultaten te beoordelen/analyseren?(Vereist)
Wat doe je al om de schoolkwaliteit te verbeteren?(Vereist)
Welke bewering over softwaregebruik in relatie tot schoolkwaliteit past het beste bij je?(Vereist)
Hoe kijk je aan tegen het onderwerp kwaliteitszorg?(Vereist)
Hoe houd je zicht op de ontwikkeling van collega’s in je team?(Vereist)
In hoeverre betrek je ouders bij het thema kwaliteitszorg?(Vereist)

Werkdruk: Kom erachter of jouw verhouding tussen ‘papier’ en ‘praktijk’ goed in balans is

Is mijn werkdruk ongezond hoog, zonder dat het me verder helpt?

Zit er nog veel handmatig werk in het opstellen van rapporten, verslagen en observaties?(Vereist)
Hoeveel tijd gaat er verloren met dubbel invoer van gegevens?(Vereist)
Hoeveel tijd kost het maken van overzichten je?(Vereist)
Maak je gebruik van het ouderportaal?(Vereist)
Hoe gebruik je de groepskaart in ParnasSys?(Vereist)
Lukt het je om passend onderwijs goed te organiseren(Vereist)
Welke dingen helpen jou de werkdruk te verlagen(Vereist)
Meerdere opties mogelijk
Hoe zet jij een OPP in?(Vereist)

Passend onderwijs: Weet waar je staat op het gebied van goed, passend onderwijs

Waar sta ik op het gebied van passend onderwijs – en waar val de meeste winst te behalen?

Om goed passend onderwijs vorm te geven werken we nauw samen met(Vereist)
Meerdere opties mogelijk
Wat gaat er nu al heel goed op het vlak van passend onderwijs?(Vereist)
Meerdere opties mogelijk
Welke onderdelen van passend onderwijs vind je lastig om in te richten?(Vereist)
Meerdere antwoorden mogelijk
Op welk niveau monitor je prestaties op het gebied van passend onderwijs(Vereist)
Tegen welke grenzen loop je aan in het bieden van passend onderwijs?(Vereist)
Meerdere opties mogelijk
De belangrijkste rol in het geven van goed, passend onderwijs is weggelegd voor:(Vereist)
Welk cijfer geef je jezelf op het gebied van passend onderwijs?(Vereist)
1 = slecht, 5 = zeer goed

Brede vorming & Burgerschap: Krijg zicht op de resultaten van burgerschapsonderwijs, zowel op groeps- al schoolniveau

Hoe kunnen we met concrete handvatten / middelen planmatig, doelgericht, samenhangend en opbrengstgericht onze ambities op burgerschap realiseren?

Welke stelling over burgerschapsonderwijs sluit het beste aan bij hoe jullie dat vormgeven?(Vereist)
In hoeverre heb je zicht op de burgerschapscompetenties van leerlingen?(Vereist)
Welke norm of ambitie is er op het vlak van burgerschapscompetenties bij leerlingen?(Vereist)
Hoe verantwoord je resultaten van burgerschapsonderwijs?(Vereist)
Welke typering zijn van toepassing op hoe je burgerschapsonderwijs vormgeeft?(Vereist)
Meerdere opties mogelijk
Hoe planmatig werk je aan burgerschapscompetenties en een positief, sociaal veilig schoolklimaat?(Vereist)
Hoeveel draagvlak is er in je team om aan burgerschap te werken?(Vereist)

Jonge kind: Je krijgt zicht op de ontwikkeling van het jonge kind en bent in staat je aanbod daarop af te stemmen.

In hoeverre is je onderwijsaanbod beredeneerd en afgestemd op de ontwikkeling van het jonge kind?

Heb je zicht op de ontwikkeling van het jonge kind?(Vereist)
Hoe bekijk je de ontwikkeling van het jonge kind?(Vereist)
Wat omschrijft het best jouw visie op onderwijs aan het jonge kind?(Vereist)
Is er een doorgaande lijn van groep 2 naar groep 3?(Vereist)
Hoe ga je om met thematisch onderwijs?(Vereist)
Wat zijn je grootste uitdagingen bij het geven van thematisch onderwijs?(Vereist)
Meerdere opties mogelijk
Hoe analyseer je de ontwikkeling van het jonge kind middels leerlijnen?(Vereist)
Is er een warme overdracht van KDV / Peuteropvang naar groep 1?(Vereist)
Ben je goed in staat doelen vanuit leerlijnen naar spel te vertalen?(Vereist)

Ontwikkeling ib’er / kwaliteitscoördinator: Kom erachter waar je belangrijkste ontwikkelpunten liggen om een (nog) betere ib’er te worden!

Wat heb ik nodig om mijn rol als ib’er zo goed mogelijk in te vullen?

Hoeveel ervaring heb je als ib’er?(Vereist)
Hoe wordt de rol als ib’er op dit moment ingevuld?(Vereist)
Op welk vlak zou jij je als ib’er verder willen professionaliseren?(Vereist)
Wat zie je als belangrijkste taak van een ib’er?(Vereist)
Aan welke taak besteed jij de meeste tijd?(Vereist)
Tegen welke knelpunten loop je aan?(Vereist)
Meerdere opties mogelijk
Wat heb je nodig om door te groeien in je rol als ib’er?(Vereist)
Hoe beoordeel jij jezelf als ib’er?(Vereist)
1 = Ik begin er net aan en heb nog veel te leren, 5 = Ik ben een ervaren expert. Mijn focus ligt meer op ‘bijblijven’ dan op doorontwikkelen
Naam(Vereist)
Instemming
🔒 Net als jij, houden wij ook niet van spam. Je gegevens zijn veilig bij ons en je kunt je in iedere mail afmelden

Gouwe Academie B.V. Alle rechten voorbehouden |

Disclaimer

Privacyreglement

Algemene voorwaarden